maandag 8 juli 2013

E-reader!

Ik heb er lang aan getwijfeld. Ik dacht het papier te missen. Maar sinds ik een e-reader heb, ben ik helemaal overstag gegaan. Het leest aangenaam, het weegt niets en ik mis het "echteboekengevoel" niet. Na wat surfen op het net, wou ik een Kindle Paperwhite aanschaffen. Wegens goedkoop en het ingebouwde licht. Maar zoals welbekend levert Amazon niet aan België. Een optie was het te bestellen en in een winkel te Lille laten leveren, om het daar dan te gaan oppikken met de trein. Maar dat leek zo omslachtig. Het is dan maar een SONY PRS-T2N geworden.

Ik ga zelden zonder boek de deur uit. Naast de typische bare necessities (sleutels, gsm, portefeuill) grabbel ik telkens ook mijn boek mee. Ook naar het werk heb ik altijd een boek bij (niets zo geestig als tijdens de middagpauze een plekje op het strand of een bankje aan zee op te zoeken en wat te lezen). Wegens eerst fietsen naar het station, dan de trein en dan nog eens fietsen naar het werk was er het nadeel dat sommige boeken nogal volumineus waren en wat extra gewicht in de schaal wierpen.


De boeken worden besteld bij bol.com. Het hoesje van Timbuk2 werd besteld bij Amazon


Nu is het enkel nog wachten tot ze bij http://www.boek.be/ het verstand krijgen om ook e-books te laten ontlenen via de bib.

4 opmerkingen:

  1. Ik lees niet genoeg om zo'n ding aan te schaffen. Maar wat niet is, kan nog komen. ;-)
    Blij dat je (er mee) blij bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het zou inderdaad handig (en logisch) zijn indien je digitale boeken ook zou kunnen ontlenen via de bib! Voorlopig hou ik het nog altijd bij "echte" boeken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Storm, ken je niemand die e-books download? Kan 't zelf niet, hoor, maar heb 'r tig op 'n usb-stickje staan!! Stuur er een op, zet ik 't over, stuur ik 't zo terug! Laat maar weten..

    BeantwoordenVerwijderen