dinsdag 8 maart 2011

Mijn dochter sms't ... virtueel!

Dit weekend waren wij aan het onthaasten, zoals dat heet, in het Kempenland. 

Huisje gehuurd voor het weekend. Op vrijdagavond "gauw gauw" de kinderen oppikken aan de schoolpoort. De wandelschoenen, (wat) boeken, (een kleine) gitaar, kinderen en wat speelgoed de auto in gooien, Agnel Obel in de cd-lader en wegwezen.

Het schitterende weer was een bonus natuurlijk. En we hebben naar hartelust kunnen genieten van het vrije weekend en de zandige wandelpaden in bossen en heide.



We hadden onlangs, ik-weet-begot-niet-meer-bij-wat, een personal organiser van niemendal cadeau gekregen. Zo'n digitale agenda that is. Dochterlief had dit na lang zagen gekregen en zat het ganse weekend op het ding te prutsen. Datum instellen en geheugen vol. Ze ging haar dagboek intypen maar na 3 zinnen gaf het prutsding geheugen tekort aan! Maar dat kon haar pret niet bederven. Het zag er dan ook flashy uit.

Aan de Kaboutertberg ging ze een beetje afzijdig op een bankje met het zilverkleurig bakje zitten prullen. Blijkbaar had ze het de ganse wandeling reeds meegezeuld.

Toen ik vroeg wat ze aan het doen was, kreeg ik als ontnuchterend antwoord:

 "Ik ben aan het doen of ik een sms aan het versturen ben!"

Nou moe! Hoe kleine meisjes blijkbaar zo snel mogelijk groot willen worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten