dinsdag 15 februari 2011

Eentje uit de diepe krochten van het archief (2): Better stop messing around with the girl, ...

Op onze tiende huwelijksverjaardag  Ooit zou ik graag eens een bezoekje willen brengen aan een oud dametje in Glandore, County Cork, Ireland.


Way back in the nineties. Chévrefeuille en ik trokken met de tent en fiets door Ierland. Prille liefde! (Woehaa!)

Wat doe je in Ierland als je 's avonds laat toekomt na een dag fietsen en na het opzetten van de tent te moe bent om nog zelf te koken. Right! Je gaat naar de pub. A pint of Guiness and a seafood chowder. Je raakt er altijd wel met iemand aan de praat en daar werden we zelfs door een Nederlander getrakteerd als ik me niet vergis.

Maar het mooiste van de avond moest nog komen. Het was stilletjes donker geworden en op de weg terug van de pub naar de tent, komen we een oud dametje tegen. Een jaar of zeventig. Een beetje gebogen. Pientere oogjes. Verfpotten in de hand en verfspetters op het zicht.


En ze begint met ons een praatje te maken.

Waar we wel vandaan kwamen. "Oh Belgium."

En of we gegeten hadden. Jawel in de pub. De eigenaar van de pub was toch wel de zoon van haar broer.

En waar we sliepen. "Ach op de campsite." Wel dat was de zoon van een andere broer.

En jammer dat we elkaar niet eerder ontmoet hadden want dan hadden we bij haar kunnen eten. En jammer dat het zo laat was anders hadden we een kopje thee kunnen komen drinken. En dat ik zo mooie witte tanden had. En dat we eigenlijk wel evengoed bij haar thuis hadden kunnen slapen want er was plaats in overvloed. Zo'n tentje was toch maar niets.

Maar toen kwam dé vraag: "Are you married?"

- "No, we are living together."

Toen kreeg ik een doordringende blik en de volgende boodschap: "Better stop messing around with the girl, and get married!"

Wel ik zou haar vandaag zo graag gaan vertellen dat "I did" en vandaag meer dan 10 jaar later nog steeds!

Ik vrees alleen een beetje ….

2 opmerkingen: