dinsdag 12 april 2011

Messenger bag

Ik ben al een tijdje op zoek naar een ik-sleur-vanalles-gemakkelijk-mee-tas. Ik heb meestal wel een boek, trui, fototoestel, laptop of notitiemateriaal bij. Ik kan niet tegen een portefeuille in mijn achterzak. Maar ik wil niet met een saccoche rondlopen!
Aangezien ik de meeste verplaatsingen met de fiets doe moet het ding liefst nog praktisch en stevig zijn. Het mag niet in de weg zitten bij het fietsen. En een rugzak op de rug bij het fietsen leidt automatisch tot zweettoestanden.
Een schoudertas of messenger bag dus.
Het voordeel van de messengerbags is dat je de tas met een strap rond je buik kan vastgorden tijdens het fietsen en nadien gewoon los over je schouder dragen.

Ik kom voorlopig op volgende twee merken uit: Timbuk2 of een Freitag.

De eerste zijn wat sportiever en goedkoper. Je kan je eigen tas samenstellen hetgeen je tas haast een one-off maakt. Maar je kan ze enkel online bestellen (kwestie een kat in een zak kopen?). 









Van de tweede zijn er een aantal winkels in België waar ze te verkrijgen zijn (Antwerpen en Leuven geloof ik). Je kan ze ook online bestellen en daar heb je meteen meer keus. Elke tas is haast uniek. Ze zijn milieuvriendelijk. Eigenlijk best wel een leuk verhaal achter de tassen; ze worden gemaakt door twee broers (Freitag of wat had u gedacht) uit oude vrachtwagenzeilen (wij zeggen baches) en de riemen komen van autogordels. Ze zijn waterdicht. Flashy. Maar ... ze zijn aan de dure kant.


Voorlopig gaat mijn voorkeur uit naar de Amerikaanse Timbuk2 messenger bag. Iemand nog een ander voorstel?


5 opmerkingen:

  1. Volgens mij zit je op 't goeie spoor, Storm: beide super. Dacht zelf in een flits aan Crumpler, maar volgens mij zijn Freitag en Timbuk2 nog mooier! Sowieso mooier dan een saccoche.. ;P

    Ja, Jonathan Jeremiah is prachtig, hè..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De sluiting van de eerste lijkt me praktischer, ik heb de indruk dat de flap van de tweede wel eens zou durven openwaaien bij het fietsen (maar das maar een indruk eh?)
    Gelijkalhoe, Cool!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Dion: Jonathan Jeremiah's Happiness is schitterend!
    @ Dulcera: nog niet bij stil gestaan maar daar kun je wel eens een belangrijk punt hebben! Merci!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Paul Smith heeft hele leuke tassen voor mannen...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De tas links boven is besteld. Nog tussen de 8 à 10 dagen wachten. Ik ben benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen