dinsdag 10 mei 2011

Concerts!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik nog een concertje heb kunnen meepikken. Op 10 april ging mijn afspraak met Kurt Van Herck, Ruben Machtelinckx en Nathan Wouters in de Centrale de mist in. En ook vorige week stond er eindelijk nog eens Jazz op Zondag geprogrammeerd (het Laurent Blondiau Trio). Maar ook hier kwam op het allerlaatste moment een kink in de kabel.

Maar niet getreurd, de concertagenda is allessbehalve blanco:

Vrijdag 13/05/11: Jonathan Jeremiah in de AB te Brussel.

Zaterdag 21/05/11: Jeff Neve Groove Thing in Vrijstaat O. te Oostende.

Vrijdag 27/05/11: Roger Waters (Pink Floyd) - The Wall in het Sportpaleis te Antwerpen.

En dan staat de festivalzomer voor de deur!


Vrijdag 08/07/11, zaterdag 09/07/11 en zondag 10/07/11: Cactusfestival met ondermeer Isobel Campbell & Mark Lanegan, Keziah Jones en Iron and Wine in het Minnewaterpark te Brugge.

Vrijdag 15/07/11: Gent Jazz Festival met Agnes Obel, Absynthe Minded en Angus & Julia Stone te Gent natuurlijk. Heel misschien ook donderdag 14/07/11 met Philip Catherine Plays Cole Porter, Jef Neve Trio (eindelijk) en Sing The Truth: Angelique Kidjo, Dianne Reeves & Lizz Wright continue the legacies of Miriam Makeba, Abbey Lincoln and Odetta



Zaterdag 06/08/11 en zondag 07/08/11: Dranouter Festival met Grant Lee Buffalo, Rodrigo & Gabriella, The Jayhawks, C W Stoneking en Ben Harper (hopelijk eens solo) te Dranouter.

Donderdag 18/08/11: Pukkelpop met Anna Calvi, Fleet Foxes en Foo Fighters te Kievit, Hasselt

6 opmerkingen:

  1. is er een logje bij jou verdwenen? mss vanwege bloggerproblemen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Yep, het stukje over de lunchskins is weg :-(
    Ik zal het moeten herschrijven dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoe was het optreden van vrijdag? ik ga ook naar Pukkelpop (enkel op donderdag) en als het aan mij lag, ook naar Cactus maar vertrekken op reis de 10de ... dus wordt wat moeilijk ... (kwestie van vermoeidheid)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Optreden was goed! Sympathieke mens en heel knappe stem. Enkele goede nummers maar Happiness steek er toch met kop en schouders bovenuit. Dat wordt wikken en (af)wegen wat betreft Cactus!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vrijdag 15/07/11 op het Gent Jazz Festival, dat gaat zo'n gigantisch zalige avond worden. Ik kan er helaas niet bij zijn maar ik mag niet klagen want ik ben dan op vakantie en heb zowel Agnes Obel als Angus & Julia Stone reeds live gezien. Absynthe Minded dan weer niet, erg eigenlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kijk er alvast naar uit. Angus & Julia Stone hgeb ik vorig jaar op Main Square Festival in Arras gezien. Absynth Minded vorig op Cactus. Agnes Obel wordt de premiére op Gent Jazz.

    BeantwoordenVerwijderen