maandag 23 mei 2011

Hebbeding: Waterbobble.

I'm a sucker for gadgets.

Ik denk dat we best met velen zijn. U weet wel, zij die 's morgens eerst met de fiets naar het station peddelen en dan met de trein naar het werk pendelen.

Ik vind het trouwens nog steeds leuk, zelfs bij regenweer, om de dag te beginnen met een fietsritje, om dan even te bekomen met koffie en 'de Metro' op de trein. Idem 's avond. (Ik laat voor de goede sfeer natuurlijk alle trein en stakingsproblemen buiten beschouwing).

Een algemeen advies voor deze verplaatsingen is natuurlijk: travel light! Het is allesbehalve aan te raden om met drie tassen (een rugzak, computertas, saccoche) nog proberen elegant te lijken terwijl je een spurtje trekt door de stationsgang om nog net die trein met 15' min vertraging te halen (die zweters haal je er op de trein zo uit). Dus is het wikken en wegen, schikken en puzzelen over welke tas en welke spullen er mee moeten. Neem je de laptop mee; ok geen probleem dat neemt weinig plaats in (nu toch niet meer met mijn 13'' maar vroeger had ik een 17'')?  Maar wat als ook de voeding en de muis meemoeten? Dat stapelt al wat minder. Een laptop dag in dag uit in de fietstas steken is geen goed idee (computercrash)! Een boek is onontbeerlijk, ik ga nooit zonder op stap. Ik mag er niet aan denken op de trein te zitten zonder boek, die twee zijn onafscheidelijk.
Daarnaast kan je niet zonder lunchpakket, maar daar hebben we het reeds over gehad (lunchskins). Wat schrijfgerief, een agenda, een notitieboekje en een dototoestelletje nemen niet al te veel plaats en gewicht in.

Met deze eeuwigdurende lente/zomer?/voorjaar kan je ook best wat water bij de hand hebben. Elke dag een klein waterflesje is natuurlijk niet je dat qua milieuvriendelijkheid. Dus kies je bewust voor een herbruikbaar model. Het onderstaande model werd jaren meegesleurd en paste in de drankhouder van de fiets!


Tot ik onlangs op een blog dit zag: de Waterbobble! Zeg nu zelf dit ziet er toch ongelooflijk mooi en zelfs sexy (voor zover een hervulbare drankfles er sexy kan uitzien natuurlijk).


De dame des huizes is er wreed content mee en drinkt haar water nu in stijl!

6 opmerkingen:

  1. Dat is een sjeun flesje! Ik heb zelf een Klean Kanteen, ook niet onsexy voor een hervulbaar flesje. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hmm! Dat hervulbaar flessending mag er ook best wezen! Insulated or not my dear?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik hebber ook eentje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. nu heb ik al jaren zo'n SIGG Eco maar die Waterbobble lijkt me wel iets. Trouwens, een iPad past mooi in de Louis Vuitton tas :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @ Toomawashi: damned, ik heb noch een ipad noch een Louis Vuitton-tas. Net zoals bij een passage hier in Brugge langs de Delvaux winkel dan vrees ik dat het hoogst haalbare de sleutelhangers zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Cool flesje, Aquatina een Opvouwbare fles is ook handig! En deze kan wel in de vaatwasser!

    BeantwoordenVerwijderen